vrijdag 1 december 2017

Een fictieve hofhouding die elkaar dicht op de huid zit ...

Donderdag 07.12.2017



In Theater Rotterdam is er één stoel, gereserveerd voor mij ...ergens voorin en oh...wat heb ik hier zin in.

Het gaat hier om Scapino Ballet met een Premiere van de barok voorstelling Scala met live muziek van combattimento, als een vervolg op Pearl de Barok Sensatie, waarbij mijn interesse voor dans is gewekt, toen ik als vrijwilliger het Scapino Ballet voorafgaand aan de voorstelling mocht ontvangen in Theater aan de Schie in Schiedam.

Daar het openen van de flessen in combinatie met het afrekenen van de versnaperingen me minder goed afging dan het leggen van contacten en het schrijven over dingen die me bezig houden, maakte ik een afspraak met Martin Bras van Scapino.

Na het bijwonen van een repetitie en mijn vertrek met rollen posters en het lenen van wat dvd's bracht ik het weekend mijn tijd door voor de buis en besloot ik het hier niet bij te laten. En al een poosje ben ik bij alle premieres en heeft Cafe Floor op het Schouwburgplein er een vaste klant bij.

Ik verheug me nu al op donderdag. Intrige, spanning en gekte stuwen hier dramatiek naar een hoog niveau in Scala met veelal onbekende werken uit de schatkamer van de barokmuziek! Met muziek van Albicastro, Handel en Vivaldi ...

Ed Wubbe creëert hier een fictieve hofhouding die elkaar dicht op de huid zit!

#scapinoballet #vintagelein #cultlein #passion #cafefloor #rotterdam #schouwburgplein


Geen opmerkingen: