dinsdag 14 maart 2017


Blieb, blieb...weer een app-je...Help, weer een mailtje, Oh nee...een nieuw Facebook bericht.

Het is nu 12.45 uur en bemerk dat ik vanaf 07.00 uur  online ben en me bezig hou met de Social Media. Een verarming of verrijking? Ik weet het niet ...

Het bracht me in ieder geval op de pagina van de Vrouwen Bibliotheek Utrecht en vandaar bij Good Reads. Ik besefte me dat dit dit hele jaar nog geen boek uitgelezen heb. En dit,  omdat ik constant kies voor instant informatie...die het gemakkelijkst tot me komt via Social Media en welke vaak ook nog zonder inhoud is. Ik stomp af.

Ik kan ook persoonlijk vragen hoe het met iemand is, in plaats van deze schijnwereld op Facebook waarop uitsluitend de successen en blije momenten worden gedeeld. Ik kan op zoek naar het verhaal hierachter. Ik kan ook op zoek naar mezelf. Wie ben ik eigenlijk zonder al deze shit. Waar sta ik eigenlijk voor, zonder ik beïnvloed ben. Hoe denk ik eigenlijk over het leven? Wat zijn mijn principes? Waarmee wil ik het verschil maken? Zowel privé als in mijn piepkleine winkeltje.

Zojuist heb ik me aangemeld bij Good Reads om mezelf te beloven dit jaar minstens twee boeken te gaan lezen. En zij gaan me vast helpen.

Naar mijn idee verruimt lezen je blik, vergroot het je zelfvertrouwen door het opbouwen van kennis, maakt het je nieuwsgierig en helpt het je grenzen te verleggen en helpt het je zoeken naar die dingen in het leven die er werkelijk toe doen.

Wellicht helpt het mij antwoorden te vinden op die vragen waarop ik zelf geen antwoord vindt.
Ik ben om! Nu jij nog ...

Geen opmerkingen: